Belgium

RECENSIE. ‘The pianoman at Christmas’ van Jamie Cullum: Kerstalbum om bij te houden ****

Kerstbelletjes zijn het eerste wat je hoort op The pianoman at Christmas, het nieuwe eindejaarsalbum van jazzman en traditionalist Jamie Cullum. Geen betere manier om het gevoel te krijgen dat we nog in het midden van de vorige eeuw zitten dan je onder te dompelen in de muziek van de 41-jarige Brit. In dat opzicht biedt zijn nieuwe album helemaal wat je verwacht. Meteen van bij openingssong It’s Christmas – waarin het kerstgevoel de bigband-behandeling krijgt met de boodschap “why can’t we all just get along” – schildert Cullum een wereld waarin alles gezellig bij het oude blijft. Hij croont als Frank Sinatra, overgiet zijn liedjes met een feelgoodvibe en schuwt ook humor niet: zo wordt de kerstman hier de Jolly Fat Man.

Maar Cullum is ook een goede songschrijver, dus bevat zijn kerstalbum alleen nieuwe songs, die meteen in het kerstcanon opgenomen kunnen worden. Dat betekent: een beetje melig maar ook tijdloos, al is ...

Football news:

Barcelona is veel beter dan Real Madrid. Onze stijl van spelen hangt niet af van transfers. De presidentskandidaat van blaugrany de Freixo over de rivaliteit
Pogba speelde in de schaduw van Bruno in 2020, en het heeft zijn ego getemperd. Het doet me denken aan het Juve Tijdperk. Ex-Manchester United speler Parker over de middenvelder
Valencia maakte de slechtste eerste ronde in La Liga in 38 jaar en scoorde 20 punten in 19 wedstrijden. Valencia speelde alle wedstrijden in de eerste ronde van La Liga
Diogo Dalat: Zlatan is erg veeleisend. En Hij wekt vertrouwen wanneer hij dat nodig acht. AC Milan verdediger Diogo Dalot, wiens rechten tot Manchester United behoren, deelde zijn mening over striker Zlatan Ibrahimovic. Ibrahimovic is erg veeleisend. Hij is altijd een van de eersten die op het trainingsveld aankomen. Zulke dingen helpen ons te beseffen dat we misschien net zo goed moeten zijn als hij. Want als je net zoveel wilt winnen als hij, moet je het voor een lange tijd doen
Barcelona is woedend over PSG ' s publieke Interesse in Messi. Pochettino en Leonardo spraken over de spits
Udinese, Athletic en Benevento zijn allemaal in de strijd voor Napoli ' s Lorente striker
De Bruyne zal minstens twee weken missen met een heupblessure. De wedstrijd tegen Liverpool-7 februari